twee impactprijzen

Stichting Zorgeloos naar School wint twee impact prijzen

Impactprijs voor onze fundamentele shift in identiteit en werkwijze

Tijdens het Impact Challenge Event heeft Stichting Zorgeloos naar School voor de tweede keer in 2020 een impact prijs gewonnen. Dit keer de waarderingsprijs van de Impact Challenge. De Impact Challenge is een sector breed initatief om gezamelijk de maatschappelijke impact van goede doelen verder te vergroten en meer zichtbaar te maken. Dr. Sara Kinsbergen, assistent professor Radboud Universiteit, namens de vakjury over de stichting:

“Deze stichting heeft de identiteit en werkwijze van de organisatie fundamenteel heroverwogen en daarna bijgesteld: ‘Is dit het beste wat we kunnen doen?’ Dat vraagt lef. Ze maakten daarmee een stap van de focus op één aandoening naar aandacht voor de weeffouten in het systeem rond schoolgang en chronische aandoeningen in brede zin. Met die stap is de impact van de organisatie significant toegenomen.”

We zien deze prijs als een prachtige erkenning voor de keuzes die we gemaakt hebben, de manier waarop we dat gedaan hebben en de impact die dat opgeleverd heeft. In de clip hieronder kun je de jury zelf aan het woord horen.

Impactprijs voor onze maatwerk gidsen

Eerder dat jaar hebben we de publieksprijs gewonnen van de PGO support impactprijs. PGOsupport zet projecten en initiatieven in het zonnetje die met gezamenlijke inzet van het patiëntenperspectief impact hebben op de kwaliteit van zorg en/of kwaliteit van leven.

Uit de ruim 30 aangemelde projecten en initiatieven heeft de jury in eerste instantie 14 projecten genomineerd. Tijdens de online talkshow werd bekend dat we de publieksprijs wonnen. In de onderste clip een impressie van deze prachtige verrassing. De bijbehorende geldprijs de ontwikkeling van de routekaart afstandsonderwijs mogelijk gemaakt. PGO Support schreef een mooi artikel over de uitreiking van de publieksprijs.