Routekaart afstandsonderwijs bijna klaar

Achter de schermen wordt hard gewerkt om de routekaart zo snel mogelijk klaar te hebben. Het afgelopen jaar hebben we veel vragen gekregen van vooral ouders over de mogelijkheden van afstandsonderwijs voor leerlingen met een chronische aandoening. Vandaar dat we besloten hebben om een routekaart te ontwikkelen voor ouders en leerlingen. De routekaart geeft antwoorden op veelgestelde vragen, een checklist met vragen voor leerling ouder en school en een overzicht van de meest bruikbare opties op dit moment. We verwachten dat de routekaart in april beschikbaar zal zijn. Wil je graag een routekaart reserveren stuur ons dan een mail met je postadres en korte uitleg hoe je de routekaart gaat gebruiken.

Helpdesk afstandsonderwijs

Afstandsonderwijs wordt door veel scholen gezien als een tijdelijke oplossing zolang we te maken hebben met Corona. Het is voor ouders en leerlingen meestal lastig om school te laten inzien dat deze tijdelijke voorziening ook na Corona een enorme meerwaarde biedt. De routekaart is een eerste hulpmiddel om met school in gesprek te gaan hierover. Het kan ook zijn dat je daarnaast behoefte hebt aan iemand die met je meedenkt voor jouw specifieke situatie. Dat kan! We hebben een aantal ambassadeurs die veel ervaring hebben opgedaan in het regelen van allerlei verschillende soorten afstandsonderwijs voor hun eigen, maar ook anderemans, kinderen en jongeren. Stuur ons een mail met je vraag en je wordt teruggemaild of gebeld.

Meer informatie over de inzet van afstandsonderwijs vind je hier.

Het afgelopen jaar hebben we ons hard gemaakt voor afstandsonderwijs voor leerlingen met een chronische aandoening in Den Haag. Meer informatie daarover vind je hier.