Lancering Zorgeloos naar het mbo!

Lancering Zorgeloos naar het mbo

Op 18 maart 2021 lanceerden we de gids voor maatwerk op het mbo door het eerste exemplaar te overhandigen aan Henrike Karreman directeur MBO bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en wetenschap. Het afgelopen jaar is vanuit co-creatie deze super praktische gids ontwikkeld voor en door studenten met een chronische aandoening. Hiermee kan de student, ouder en mbo-professional goed voorbereid samen in gesprek op zoek naar maatwerk. De gids is te hier te bestellen of te downloaden.

De gids voorziet in een enorm behoefte

Dat de gids voorziet in een enorme behoefte blijkt uit het feit dat nog voor de lancering twee derde van de 1000 gedrukte gidsen al gereserveerd is! Hieronder enkele reacties van aanvragers op de vraag hoe ze de gids gaan gebruiken.

"Ik hoop hier tips en andere handige dingen te lezen en ook dingen over stage zoals uren vermindering en andere dingen." (student)

"Ik heb een stofwisselingsziekte en ga de gids gebruiken voor het zoeken naar werk." (student)

“Kijken naar welke mogelijkheden nodig zijn om meer maatwerk te kunnen bieden. Ik zie vaak dat docenten zich vasthouden aan de druk van het aanbieden van de theorie en de gestelde tijd van de opleiding.“ (mbo professional)

"Samen met mijn dochter die door haar aandoening geen idee heeft van de mogelijkheden, hopelijk kan ze worden wat ze wil worden en dat haar beperking geen beperking blijkt." (ouder)

Bewezen succesformule

De mbo gids is een vervolg op onze populaire gids voor het basis- en voortgezet onderwijs, waarvan we inmiddels weten dat die leidt tot meer begrip en maatwerk en daardoor tot minder verzuim en leerachterstand.