In gesprek met minister Dijkgraaf op 13 april

Op 13 april gingen Summer, Laura en Emma, drie mbo studenten met minister Dijkgraaf in gesprek. Minister Dijkgraaf deelde 's middags hierover op zijn social-media kanalen:

"Vanmorgen had ik met Summer, Laura en Emma een mooi en indringend gesprek over waar zij als student mee te maken hebben.
Zij gaven mij de gids ‘Zorgeloos naar het mbo’. Met deze gids kunnen studenten beter voorbereid starten op het mbo. Ook voor ouders en docenten biedt de gids handvatten. Mooi dat deze gids er nu is. Het uitgangspunt is dat iedereen kan studeren, ongeacht handicap of chronische ziekte. Het vraagt om flexibiliteit en begrip van instellingen, om zo studenten maatwerk te kunnen bieden. "

Daarna spraken de studenten ook nog uitvoerig met verschillende ambtenaren van het ministerie va Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over zaken als de behoefte aan afstandsonderwijs, mbo in deeltijd en stage discriminatie. Hieronder een impressie van het bezoek.

overhandiging bij minister Dijkgraaf.jpg
in de hal ocw.JPG
in gesprek met ambtenaren ocw.png
fotomoment ocw.JPG