Ben jij onze nieuwe ambassadeur?

ben jij de nieuwe ambassadeur van zorgeloos naar school?

Word jij enthousiast van wat we als stichting doen en voor ogen hebben? Speel jij met de gedachte om je ook zo in te willen zetten? Stichting Zorgeloos naar School is een jonge organisatie. Zingeving, energie en bevlogenheid zijn termen die ons passen.

Voor het ambassadeursschap van de stichting zoeken we mensen die bereid zijn om zich vrijwillig, maar niet vrijblijvend, in te zetten voor onze doelstelling: alle leerlingen en studenten met een chronische aandoening zorgeloos naar school.

Jouw taken

• Je beantwoordt vragen van ouders, scholen, leerlingen of studenten zelfstanding per mail of (video) bellend.
  • Je participeert actief in het team van ambassadeurs, door elkaars back-up te zijn, elkaars expertise op te zoeken en aan te vullen en elkaar te inspireren.
  • Je participeert twee keer per jaar in een ambassadeurdag centraal in het land, waarin je ervaringen uitwisselt, evalueert en meedenkt met strategische planning.
  • Bij voorkeur ben je actief op sociale media, beantwoord je proactief vragen van ouders en scholen en wijst ze de weg naar onze on- en offline resources.
  • Afhankelijk van jouw specifieke (levens)ervaring of expertise analyseer je vraagstukken met het team, draag je inhoudelijke kennis bij en ga je gezamenlijk op zoek naar innovatieve praktijkoplossingen.

Je achtergrond

Je houdt van vernieuwing en denkt buiten de gebaande paden. Je staat open voor verandering, je werkt vanuit positieve energie en pakt zelf nieuwe uitdagingen op. Je vindt het leuk om zelfstandig mee te denken met studenten, ouders, onderwijs- en/of zorgprofessionals. Het is belangrijk dat je goed kunt omgaan met mensen en soepel kunt samenwerken. Je bent flexibel, daadkrachtig en hebt aantoonbare (levens)ervaring op het gebied van chronische aandoeningen in het basis- of voorgezet onderwijs of middelbaar beroepsonderwijs. Bijvoorbeeld als (groot)ouder van een schoolgaand kind met een chronische aandoening, of je volgt met een chronische aandoening zelf onderwijs (of hebt recentelijk gevolgd), of je werkt in het onderwijs en hebt ervaring met leerlingen met chronische aandoening (recentelijk opgedaan). Je intentie is om minimaal een jaar actief betrokken te zijn als ambassadeur van de stichting.

Wij bieden

Een manier om met jouw ervaring opgedaan met een chronische aandoening in het onderwijs anderen vooruit te kunnen helpen. De inzet van je tijd is flexibel. Dus je inzet kan je aanpassen aan jouw agenda of energieniveau. Daarbij geven we je veel ruimte om dit op jouw manier te doen en af te bakenen.

Daarbij werk je in een fantastisch team van gemotiveerde vrijwilligers, elk met hun eigen expertise en levenservaring. Dus er valt ook veel te leren. Zowel binnen het team als daarbuiten. Je eventuele onkosten worden vergoed.

Interesse? stuur een mail

Heb je na het lezen hiervan interesse neem dan contact op met Lydia Braakman met in je mail:

• wie je bent,
  • waar je woont,
  • je ervaring met chronische aandoeningen in het onderwijs,
  • je motivatie om je inzetten voor de stichting,
  • een inschatting van je beschikbare tijd,
  • en je telefoonnummer.

Je krijgt dan zo snel mogelijk een reactie.